Hakuna matata!

Dagen började skitkonstigt.... Eller natten kanske jag ska säga. Igår gick min nagel sönder aldelles för långt in (ni vet hur ont det gör) och i natt har jag jag i sömnen pillat in mitt lakan emellan nageln och på något outgrundligt sätt fastnat så? Vaknade och insåg att jag satt fast och kunde inte komma loss. Somnade om men vaknade igen av att det gjorde ont för lakanet satt fortfarande fast under nageln. Jag pillade och slet för att komma loss och funderade på att ta lakanet med mig, hämta en sax och klippa loss mig. Men sedan kom jag loss. Jag vaknar alltid på sjuka sätt men det här var nytt! Skumt som fan! hehe
Har idag bokat in tre läkarbesök (ja jag är sjuk jämt, nej jag är inte hypokondriker). Dels stukade jag min fot för ett år sedan och den har inte blivit återställd än. Det märks tydligast när jag ska dansa magdans. Jag kan inte göra allt jag borde kunna. De andra läkarbesöken är hemlisar, inget man skriver på nätet i alla fall.
Sedan pratade jag fonder med min rådgivare..hrrm mina fonder har visst ramlat ner 45% senaste tiden. Attans! Men jag ger dem ett år att återhämta sig och sedan placerar jag om dem.
Har fått två dansjobb i början av november! Det ska bli jättehärligt. Hoppas att jag har hunnit införskaffa ett par isisvingar bland annat tills dess.
Ja så har ju hösten kommit! Och vad betyder det??? Just det, att man blir blek och glåmig! Därför har det införskaffats en seriös mängd brun utan sol (är allergisk mot solarium).
Mammsen fyller år i dag! Hurra hurra för mammsen! Jag har nog faktiskt tur med att ha fått just min mamma! Jag kan berätta allt för henne och hon försöker förstå och ge råd. puss på dig mamma!




Trots att det hänt lite mindre roliga saker idag också så har det löst sig! MIn kompis sa något mycket bra till mig: "Hakuna matata, lämna ditt bakomflutna före dig!"
Det var precis vad jag behövde höra :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0