Hemma med halmen!

Under månaden jag vart i Turkiet har det vart fruktansvärt varmt! Jag vet att man inte ska säga något illa när man faktiskt har den underbara solen, men jag och Tess satt i Turkiet och sa att vi saknade lite regn och lite kyla. Jag tar tillbaka allt!!! När jag anlände till Linköping idag var det hällregn och svinkallt. Förbannade mig själv i långa fem minuter för att jag någonsin pratat om att det varit för varmt.

Först två timmar på buss till Dalaman Airport, sedan ytterligare två timmars väntan på flygplatsen. I mitt fall vart det fem timmars väntan för planet var försenat, det blev mycket ångest och stress. När jag äntligen landat på Arlanda tog det en smärre evighet för dem att lasta bagaget på rullbandet, och mitt i allt stänger de av rullbandet och stänger luckorna igen. Hälften av passagerarna hade då inte fått sitt bagage. När jag en timma senare fått min väska och bytt om (jag var lite väl optimistisk när det gäller vädret. Tog på mig kjol och linne i tron om att det säkert var 20+ i Sverige fortfarade) så fick vakterna för sig att kalla in mig i ett privat rum och fråga mig om jag reste själv och framförallt varför, sedan ville de röntga min väska. Handbagaget fick jag dessutom plocka upp allt ur medan de kollade att det inte var något skumt med min dator. Gah!! Jag kände mig misstänkt. Väl inne på Stockholm Centralstation var jag så yr i bollen att jag bokade min biljett efter turkisk tid och fick sitta där i två timmar och vänta. Nu har jag rest i 24 timmar och "äntligen" kommit hem. Stod i dörröppningen till mitt rum i trettio sekunder och bara tittade på eländet. Sedan stängede jag bara dörren och gick därifrån. Nej nu packar jag om och drar söder ut!

Min älskade broder är här med sin flickvän för att vara lite possitiv! De ska flytta till Göteborg m en vecka och gå en bartenderutbildning. Det tror jag kommer passa min bror perfekt!

Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0