Med minne som en guldfisk!

Det är helt fantasktiskt hur jag kan glömma saker ibland. Det har blivit mycket värre nu sedan jag börjat på restaurangen och jobba. Förmodligen pga stress. Ta bara några exempel på vad jag gjort hittills. Först bokade jag in mig på spanska, två dagar senare hade jag sagt ja till att jobba under de timmar som spanskan pågick. Suck! Igår bestämde jag att jag skulle träffa en vän idag, sedan pratade jag med Kadir och bestämde msn-date under samma timmar, och slutligen skulle jag jobba eftermiddagen idag men när jag var ute igår erbjöd sig en kompis att skjutsa mig hem vilket innebär att cykeln blir kvar på stan och jag måste gå in till jobbet. Detta tar 45 minuter. Inga problem tänkte jag, jag ska väl ändå inte göra något i morrn... och idag när jag vaknade kl. 12.00 tänkte jag FAN, hur i hela världen ska jag hinna med det?
Igår gjorde jag bort mig ytterligare, jag har lovat mamma sedan några dagar att jag ska vara barnvakt åt systern min medans hon går på ladies night, och sedan igår lovade jag på jobbet att jag skulle jobba den lördagen för den andra servitören ska jobba på just ladies night. Så nu har min chef ingen som serverar på lördag.

Vart ska jag göra av mig själv undrar jag!?!? Jag skriver ner allt i min kalender men sedan glömmer jag att kolla i den! Haha, detta är ju katastrof. Jag har haft ett jättebra närminne, men efter att jag varit depprimerad en längre tid försämrades det avsevärt och idag verkar det vara obefintligt. Mår ju mycket bättre idag men minnet "stays the same".

Hur bygger man upp närminnet?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0