En tand mindre...

På mammas order ringde jag tandläkaren igår. Jag tänkte nej jag väntar till efter helgen, men så ringde jag i alla fall. De skulle precis stänga (11.30, vad är det för jävla tid att stänga) och sa:
"Du får ringa 112 till jouren".
Jag: "112??? Är inte det lite väl drastiskt?? Det är ju bara en tand och den gör inte ondare än att jag kan hantera det"
Hon: "Nej man gör så, ring 112 och säg att du vill till tandläkarjouren."

"112 larmcentralen, vad har inträffat?"
"Errm, jo jag har ont i en tand och skulle vilja bli kopplad till tandläkarjouren?!"

Jag kände mig jättedum. Medans andra kanske ligger och förblöder eller dylikt ringer jag och säger "Jag har ont i en tand"

Oh, well fick tid samma dag, ute i Skäggetorp. Sätter mig i stolen och WOW, när tandläkaren kommer in. Han är i 30 årsåldern och ser ut som en GUD. Jag tappade hakan. Sånna killar växer inte på träd. Han var svensk med blont lockigt hår, med andra ord inte den typen jag brukar falla för, men jag tror min "typ" just ändrade sig :D

Snyggingen " Den här tanden sitter jäkligt illa till, jag måste dra ut den!"
Jag: " ok..... NUUU????"
Snyggingen: " Ja nu, men det kommer inte göra ont, vi bedövar mycket"
Jag: "Får jag gå på toa först då?"
Snyggingen: "Ja, men smit inte iväg nu, vi måste dra ut den! Du kommer inte få mindre ont......bla bla bla"

Han predikade tre minuter till om att jag inte skulle smita. Hahaha, gör folk sådant? Smiter iväg! Så hysteriskt roligt!!
Ok, han gav mig sprutor tills halva ansiktet hade bedövats och 2 minuter senare drog han ut tanden. Så var det klart. Och jag var skakis mer av att alla drar sånna hemska historier om det än att jag varit med om nåt dramatiskt.

MYTEN!
Det gör inte ont att ta sprutor i tandköttet, det sticker till, men den som tycker annat bara fjantar sig. Att dra ut tanden känns inte ett skit. Det knakar lite i tanden vilket är obehagligt, men allt är öer på 10 min.

Min kind var lite, men inte synbart svullen. Däremot var jag förlamad i halva ansiktet hela dagen igår. Så man kanske inte ska planera att gå ut på krogen samma dag eller liknande. Så vad gör jag? Först jobbade jag 5h och sedan drog jag ut på krogen. Det var SEXY BITCH för hela slanten. (Den nya sången av AKON!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0