Ut ur dimman!

Kände mig konstig när jag vaknade och tyckte att jag var suddig i ögonen när jag körde till jobbet (chefen lånar nu mera ut sin bil till mig). När jag jobbat tre timmar förstog jag att det var migrän. Vissa säger att migrän bara är lite ont i huvudet men då kan jag säga att så är det inte för mig. Det börjar i ögonen. Synfältet förminskas och man ser hela världen som halv. Förmodligen skulle jag tex inte se om jag hade en lyktstolpe mitt framför näsan utan förstå det först när jag går in i den. Texter och nummer skulle jag heller inte kunna uppfatta. Jag förklarade läget för chefen som beordrade hem mig. Så jag vinglade iväg till busshållplatsen. Väl där kom en gubbe fram och frågade: "Ska jag ringa ambulansen?" "Va fan, ser det så illa ut?" tänkte jag.
Sedan är det alla ljud. Allt låter 10 gånger högre och en viskning skär i huvudet. (Jag blir dessutom förbanad när jag har migrän men det tror jag bara gäller mig :P) Det känns som att alla kläder börjar skära i huden så det första jag gjorde när jag kom hem var att slita av mig allt och slänga mig på sängen. Tyst och mörkt måste det vara i rummet annars blir det bara värre. Sedan är det bara att ligga där och vänta ut det. I vanliga fall brukar mina armar ch ben domna bort med jag slapp det idag. Jag tror för att jag var så lugn hela tiden. Jag brukar tappa talet också. Jag kan tänka klart men när jag försöker prata kommer det bara ut sludder. Det vet jag inte om jag hade idag för jag pratade inte med någon. När huvudvärken var som värst och jag kände att "snart blir jag galen" så började hela rummet snurra och jag däckade.
3h senare vaknade jag och nu mår jag prima!! Glad som en lärka. Ut ur dimman!! :D

Gullemamma ringde flera gånger och var orolig! Hon är så söt!!


Me and Eliza

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men gumman!!!!!! nu blir jag orolig! Du maste ta hand om dig dar hemma i svea sa du inte far fler migran attacker!

Har har vi det varmt och soligt!

Var pa horsesafari idag! hur kul som helst!

Saknar dig gumman! Stora pussar!

2009-07-23 @ 19:17:01
URL: http://elisabetwallgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0