Värdelösa vårdcentraler!!!





Jag har aldrig i mitt liv stött på så inkompetenta nollor som de som jobbar på vårdcentralerna. Ska inte dra alla över en kam, men där jag har varit har de inte vetat nåt om nåt!!

Särskillt Berga Vårdcentral är helt jävla värdelös!

Jag har varit där tre gånger för samma lunginflammation, (som de aldrig kunde fastställa var en lunginflammation) vilket är en lång historia men det slutade med att jag åkte till Lunds sjukhus och fick en ordentlig diagnos. Detta inte förens jag hade hostat av två muskelfästen, muskulaturen runt revbenen var helt inflammerade och slutligen hostade jag så jag fick en spricka i revbenet. Jag hade ont i ett halvår och det knäpper fortfarande i revbenet när jag hostar eller anstränger mig. Här hade jag sagt till vårdc. från början att jag trodde det var lunginflammation, men det ville de inte lyssna till...

En annan gång var jag där för öroninflammation och då var det samma visa, de ville inte säga att det var öroninflammation utan sa (SOM DE ALLTID SÄGER) "gå hem, ta en ipren och vila och hör av dig igen om några dagar om det inte blivit bättre. Det spelar för fan inte någon roll för dem om man legat sjuk i tre veckor eller två dagar utan det är fortfarande det svaret man får. I detta fall orkade jag inte tjaffsa så mamma följde med och fullständigt skällde ut dem tills de tog tag i det, dvs mig.

En tredje gång var jag där för att jag mådde dåligt psykiskt. Läkaren visste inte ett skit om mig men på tio minuter hade hjan skrivit ut antideppressiva. Detta betyder ju att ven som helst skulle kunna få tag på tung medicin!

Jag har ca 7 exempel till (tex att de vägrade min bror vård för att han inte var inskriven hos dem, han bor nämligen i Lund men vart oturligt nog akut sjuk i Linköping när han kom på besök, eller en vän nekade de vård för att han inte fått de fyra sista siffrorna i personnummret) men för att inte bli långrandig ska jag berätta om det som hände igår när jag var där.

Jag ringde dit för att få en akuttid för UNDERSÖKNING (tänker dock inte gå in på vad det rörde sig om). Jag förklarar läget och kärringen på telefon säger att hon förstår. Sen kommer jag dit, sitter och väntar 20 minuter efter att min tid skulle vart (också en specialitet hos dessa förbannade vårdcentraler) och när jag väl får komma in till läkaren så säger hon att hon inte har tid att undersöka mig! Är inte det helt jävla sanslöst eller??? Dessutom kostar det 150 spänn att gå dit bara för att hon ska säga att hon inte har tid!!!! Sedan hittar hon på tester jag ska ta som inte alls har med problemety att göra. Jag blev såååå förbannad!

Skulle vilja ringa dem och skälla ut dem och be om ersättning eller gå till tidningen men vet inte om jag kommer göra något av det. Kanske bara aldrig gå dit igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0