Dags för ett gnäll-inlägg!!!

Ok, here we go! Första dagen i skolan (stog det på schemat) skulle vi ha 6h introduktion... Vem sjutton har något att säga i 6 timmar??? Slutade med att det tog 2 h men vi kunde lika gärna läst oss till det på 20 min hemma. Waste of my time... Andra dagen var det datakunskap i 6h och det gick jag inte ens på. Hade starka aningar om att det skulle handla om hur man hittade ON-knappen och hur man lyckas trycka på Ctrl, Alt och Delete SAMTIDIGT! Jag hade rätt och därmed har jag inte alls dåligt samvete för mitt skolk redan andra dagen. Åter igen: waste of my time.

IDAG DÄREMOT!!!!!!!! stod läraren och berättade i 2h om sina resor till världens hörn och visade stolt upp korten han tagit där... (är det här något slags skämt eller???) Sedan berättade han om olika produkter han tagit in på svenska marknaden och vilka som funkat och inte. (Detta var faktiskt jäkligt intressant.) Sista 2h satt jag och drack redbull för att inte somna och dagdrömde om vilka utbildningar jag faktiskt skulle vilja gå, samtidigt som läraren hade evighetslånga intervjuer med eleverna (jag som heter Wendel och därmed står längst ner på listan fick inte ha intervjun ens). Alla elever satt och knappade på sina datorer med den första uppgiften i skolan (att hitta 5 produkter som inte finns i Sverige och motivera varför de skulle sälja här). Men Tessan som skolkat från datalektionen hade inte en dator, därav dagdrömmandet.

Sammanfattat har jag hittintills inget intresse av denna utbildning :( Men jag ska ge den en ärlig chans eftersom jag börjat på den nu... en vecka till eller så :P

Nattinatt


Ibland känner jag mig så här! Är det konstigt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0