Drömmar!

När jag var liten hade jag så många drömmar.

Min största dröm var att jag skulle bli sångerska. Jag stog framför spegeln varje dag och mimade och sjöng med musiken på högsta nivå. Det var tolv år sedan, om inte mer...

Jag står fortfarande i mitt rum framför spegeln och sjunger för full hals...


En annan dröm var att jag skulle bli låtskrivare. Jag har skrivit massor av texter om livet, kärlek, ångest, längtan. Jag hittade alla texter idag, vissa är riktigt bra.

För 6 år sedan la jag alla texter i en mapp och stoppade dem i en låda där jag inte tittat förens nu.

En senare dröm var att jag skulle bli en fantastisk dansare. Jag dansade många olika danser på fritiden, hade jättelätt för att lära mig och var (enligt mig själv) ganska duktig.

Sedan började gymnasiet och pappa sa åt mig att välja ekonomi, för dans kunde man ju inte bli något på. I trean valde jag dans som en kurs. Jag fick högsta betyg och läraren sa åt mig att söka in på danshögskola. Men jag gjorde inte det, jag åkte utomlands, väntade i 2 år och sen (dum som jag var) försökte jag komma in på danshögskola. Det gick inte alls bra...


Vad har jag för drömmar idag? Det vet jag inte så konkret. Jag vet bara att jag vill vara lycklig. Vad nu det ska innebära? Varför försökte jag inte uppfylla mina drömmar när jag hade dem? Jag stod och såg på när möjligheterna kom emot mig, och såg på när de försvann vidare någon annanstans.

Jag är mycket starkare nu än vad jag någonsin varit förut, och jag tänker aldrig låta en möjlighet till att uppfylla mina drömmar gå förbi mig igen!

Gör inte det ni heller, det är sådant man sitter och ångrar senare i livet!!

Fånga morgondagen, gör den till en av de bästa! Var ditt bästa jag!



Jag i London ;) Oerhört exalterad


Kommentarer
Postat av: - ● Rebecca ● -

I know,d e helt sjukt hur kåt man blir av den låten. ha ha ha

2009-09-16 @ 12:14:38
URL: http://blekblondinsdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0