Det här är riktiga Spanien!

Idag valde jag att gå ut med mina "flatmates" Miranda och Mr Aguilera, invigning faktiskt! Vi gick längs alla små krokiga personliga gator, tog en öl på ett litet torg och åt typisk spanskt.
Sedan gick vi vidare till Mr Aguileras bar där jag fick se det skummaste jag någonsin sett... Hur ska jag förklara detta: Det var någon sorts alternativ teaterpjäs som hade till syfte att kritisera både kyrkans sätt och samhällets. De bröt så starkt på italienska att jag inte förstod mycket. Men det var kul! Riktigt kul faktiskt.
Vidare fick jag träffa Mirandas bror som är en riktigt duktig balettdansör på teatern i Barcelona (guldfisken här har dock glömt vad han hätte, tacka gud för facebook :P Något som de också kritiserade). Han var så söt, vill verkligen se honom dansa!

Sjuklingen här och Miranda begav oss hemåt sedan, och vet ni vad vi möttes av när vi kom ut ur Meteron? Det var fantastiskt underbart! De hade spärrat av en gata vid Sagrada familia och hade gatufest. Alla dansade något liknande bugg med latinsk klang och drack och var superglada. Det här är Spanien!!! Alla är så lättsamma och man upphör aldrig att förvånas! Det är väl det som gör livet så kul! Nya upplevelser, nya livserfarenheter! Älskar det här!



Paseig de Gracia


Kommentarer
Postat av: En dansös dagbok

Skickat det till dig i ett mail.

Tror din mail är med på listan så du borde fått det redan.

KRam

2010-04-17 @ 10:50:53
URL: http://tutku.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0