Läkarens predikan

Har nu betalat 700 kronor för ett välförtjänt läkarbesök... hos en inkompetent nolla som inte hade en aning om vad hon skulle göra med mig. Hon undersökte mig i en halvtimme för att sedan konstatera att "jag var ett svart fall". Hon trodde inte alls att det var svinkoppor men kunde inte heller ge nat svar pa vad det annars var.

TACK OCH LOV kallade hon in en annan läkare som pa 2 sekunder (utan överdrift) sa att det var just svinkoppor! HAH, jag borde bli läkare, har alltid rätt. Ordagrant sa läkaren att jag förmodligen fatt herpes av min förkyldning och därefter har det blivit infekterat och blivit svinkoppor. Sedan har min visdomstand i nederkäken fatt för sig att nu är en bra ide att växa fram, den växer tyvär at fel hall sa jag maste operera ut den :( Detta tänker jag under inga omständigheter göra i Spanien. Visdomstanden har i alla fall gjort sa att jag har en infektion som spridit sig i hela vänster sida av munnen, tandköttet är inflammerat och svullet. (Fast det är det pa höger sida med sa kanske lider jag av nagot ytterligare? Pa detta har jag ett antal blasor i munnen som inte läker av sig självt sa en stark kortisonsalva ska förhoppningsvis göra susen...

Vad mer? Har en infektion i halsen som har spridit sig upp till vänstra örat, och en medelsvar hosta som gör att jag inte kan sova pa nätterna.

Summa summarum: ska jag ta 2 sorters antibiotika (den sorten jag redan köpt fast mkt starkare plus en till), hostmedecin, kortisonsalva, plus nagot för smärtan.

Nu vill jag faktiskt bara aka hem :( Hoppas inget mer händer med vulkanerna!


Tror jag behöver lite choklad!


Kommentarer
Postat av: En dansös dagbok

Men stackare!

Överdosera med antibiotika och choklad, så mår du snart bättre snäckan!

;-)

2010-04-19 @ 13:21:22
URL: http://tutku.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0