OM JAG FAR FRAGA!!!

Gick och tänkte pa all mediaskit man Läser varje dag, frivilligt och ofrivilligt. Hur mycket paverkas man egentligen? Hur styrd blir man att tänka at ett visst hall??? Jävligt mycket är svaret! Hur manga vaccinerade sig mot svininfluensan till exempel? Jag gjorde det da fan inte! Av manga anledningar, dels för att jag hade pa känn att det förstorats upp av media (som ocksa fagelinfluensan gjorde, SARS, vad mer?) och dels för att det är inte bra att vaccinera sig mot all skit, det bildas bara en massa multiresistanta bakterier och sedan Nästa gang da det verkligen Gäller, star vi dar och har inte ett skit att förlita oss till, inget vaccin som fungerar. Har det inte bevisats än en gang? Vart, jag upprepar VART tog svininfluensan vägen? Tog den en paus nu för att atervända senare??

Det dog väl inte fler än det gör varje ar av den vanliga influensan? Och vilka var det som dog? Folk som redan hade nagon tidigare sjukdom!

Samhället var rädda att folk skulle bli sjuka sa de inte kunde jobba, det Köper jag, för finns det ingen som jobbar kan det ju inte ga särskilt bra för företaget men ända, maste man skrämma upp folket sa mycket?

Kommentarer
Postat av: isa (gästbloggar på furnish)

Hej nu kickar jag till bax och har tittat runt i din bogg en stund.

Detta inlägg var jag bara tvungen att komentera ;)

Jag tillhörde den som sket i att ta vacinet!

just för att media förstorade upp allt så förbannat. Dock vågade jag inte ta risken att strunta i varningen helt utan vacinerade min dotter på 15månader.

Sjukt hur delad man blir i sånna frågor. Jag gillar din blogg och ditt tänk. Kul med en lite tanke ställare i bland!

Hoppas att du får en trevlig helg och tack för komentaren hos mig. Sverige är för djävla tråkigt och även där är det mycket media som sätter gränserna och förstorar upp trenderna. Mer nytänkande tack!! p.s jätte fin bild på dig. som taget ur en tiding! mvh isa

2010-04-16 @ 15:18:06
URL: http://furnish.blogg.se/
Postat av: En dansös dagbok

Jag vaccinerade inte heller mig, velade fram och tillbaka och nu i efterhand är jag så glad jag inte gjorde det!

2010-04-16 @ 22:59:19
URL: http://tutku.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0