Bellydance @ Meze

Då var det dags igen! Det var ett tag sedan jag dansade nu. Jag har haft fullt upp med skola och jobb och alla lidelser ni vet. Men sedan jag slutade äta ägg till frukost har min mage blivit kanonbra! Tänkte börja äta spenat till frukost nu i stället och se hur kroppen reagerar då.

Dieten som jag och två klasskompisar kämpar med går riktigt bra! Visserligen bara 6:e dagen idag men jag har inte rört socker och har bara ätit 30 g kolhydrater om dagen. Vill poängtera att jag inte gör dieten för att gå ner i vikt. Jag vill snarare träna mycket styrka och gå upp i vikt. Men jag har lärt mig att för bästa resultat ska man chocka kroppen och det är vad jag håller på med. Det är t ex samma sak med träning. Ofta tränar man alltid på samma sätt och kroppen vänjer sig vid detta efter ett tag. Då får man sämre resultat. Hur som helst tänkte jag gå på den här dieten i en månad och inte en dag mer. Men jag kommer givetvis fortsätta äta nyttigt och inget socker plus träna MINST tre gånger i veckan.

Det jag kommer fokusera på med träningen är framförallt rumpa, lår och höfter. Så det kommer bli spinning och core framöver! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0