Inte min vecka!

Konstaterande: Efter att inte lyckats så bra på tentan (är klart godkänd men inte högsta betyg :P) och satt pillret i halsen så hände följande denna veckan:

Vaknade i går morse och vart livrädd. Jag hade tre stora mörka partier i synfältet. Ringde så klart sjukvårdsupplysningen som kopplade mig till US Ögon direkt. De gav mig inte ens en tid, sa bara åt mig att ta mig upp till sjukhuset så fort jag kunde! Så jag (som somnat i kläderna jag hade på mig igår) drog bara på mig jackan och sprang. Mamma var och tränade inne i stan och hon slängde väskan över axeln och skyndade upp hon med.

Bakgrund: Jag har i mina ögon något som heter "glaskroppsavlossning" (google it!) som gör att jag ser svarta prickar, streck och skuggor. Detta går inte att göra nåt åt, man får lära sig att ignorera det. Men blir det värre, som t ex svarta partier så måste man kanske operera (lasra) och i värsta fall kan näthinnan lossna och då jävlar är det inte kul, man kan bli blind. Men det är bara i sällsynta fall.

Hur som helst kollade läkaren mina prickar och kollade så att näthinnan satt fast och allt verkade vara i sin ordning... De svarta partierna försvann men läkaren kunde inte säga vad det var och vad det berodde på.
Problemet kan ju sitta alltifrån i ögat till bak i syncentrat. Kanske borde jag ha hoppat in på avdelningen bredvid och kollat huvet :P haha. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0