Magdans på Nyårsafton!!!

Ja det gick ju inte som jag hade hoppats men jag hade ändå mina aningar. Innan showen var jag hemma hos en vän och kollega på middag. (Hur gott som helst var det gumman!!!) En annan också vän och kollega var där. Hon ska (om hon inte redan åkt nu) flyttat till Norge... Och vid 21.15 gick jag för att dansa. Var på restaurangen kl 21.45 och då säger ägaren att jag iinte får dansa fören kl 23.00 för att sångaren måste sjunga först. Arg som ett bi tjaffsade jag med honom i fem minuter, sedan ignorerade han mig och sa till bandet på arabiska att gå upp och börja spela. De sa att han skulle spela "en stund" och sedan skulle det bli min tur... En stund visade sig vara kl 23.... Av någon outgrundlig anledning fann jag mig i det och dansade 30 minuter nonstop... Och fick riktigt bra med dricks med ;) I min paus var jag ändå uppe och dansade med gästerna, det var kul!! Klockan vart 12.30 och jag fick inte dansa igen. Började bli riktigt irriterad... Då kom ägaren fram och sa, "nu ska bandet spela en timma till. Du får välja om du vill vänta eller gå hem, mig kvittar det." Jag tog självklart mitt pick och pack och bad om mina pengar... som han vägrade ge mig. Han sa att jag hade ju faktiskt inte dansat i en timma utan bara en halv. Vad fan jag hade ju vart där tre timmar!!! Vi bråkade ca en kvart och sedan gav han mig hälften av vad jag skulle få och jag stormade ut. Jag ångrar att jag inte tjaffsade mer på honom eller åtminstonde sa att jag aldrig sätter min fot där igen. Ska man gå tillbaka??? Eller låta det vara till nästa gång de ringer??




Kommentarer
Postat av: En dansös dagbok

Känner igen det där. Du måste vara stenhård från dag ett annars kommer han fortsätta så där. En timmes dans är väldigt mkt. En show är normalt minst 10-30 min för de flesta som uppträder. Normalt tycker jag 20 min är bra att rekomendera. Jag tar isåfall betalt per 20 min och vill de ha ytterliggare 20 min så får de en viss rabatt på andra showen.



Nästa nyår kommer jag skriva kontrakt och ta förskottsbetalning på kontot för det blev alldeles för struligt. Saken är att de inte fattar att nyår är den kvällen på året då vi har mest att göra och vår arbetstid är värdefull.



Hade jag varit du hade jag sagt till honom nästa gång han vill boka och ni satt tid att du måste dansa exakt då för sen har du en skjuts som väntar på dig till nästa event. När du kommer så ber du om betalningen direkt för du har stressigt till ditt nästa jobb och kan inte vänta efter showen.



Om du ens vill jobba med dem igen... Halva lönen... Åh va arg jag blir på såna människor, vem tror de att de är, du spenderade ju din nyår där. Jävla gubbe!!!



Nej det e mitt råd, säg till han att han e en jävla gubbe!!!

2010-01-02 @ 14:22:53
URL: http://tutku.blogg.se/
Postat av: FotobyDenise [O R D & F O T O]

God fortsättning, kika gärna förbi min blogg och skriv vad du tycker:) Om du gillar den så är det bara att klicka på den blåa knappen på bloggen så får du följa den helt gratis:D Blir så glad för varje kommentar!<3

Tack i förhand

Kram Denise

2010-01-04 @ 00:21:14
URL: http://fotobydenise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0