Drömmer mig bort till Thailand!

Jag sitter och drömmer mig bort till Thailand som jag åker till om ca 2 månader :D Det är mitt absoluta favoritland och jag har varit där tre gånger redan!! Första gången var när jag var 15 och vi hade prao i skolan. Pappa tyckte att jag skulle få smaka på världen ensam så han bokade biljetten och satte mig på planet. Det var en fantastisk upplevelse. Andra gången jag var där var i bröllopssyfte. Vi bilade från Bangkok upp till Chiang Rai och stannade på massa spännande ställen på vägen! Väl uppe i Chiang Rai gifte sig min pappa med sin nuvarande fru. Tredje gången var med en kompis från England. Vi åkte runt från Chiang Rai i norr till Phuket i södet och massa ställen därimellan. Vi klappade tigrar och bodde på en flotte på floden, red elefanter och vandrade och sov några nätter i djungeln. Underbart!

Alla tidigare gånger har jag stannat minst en månad men nu blir det bara ynka två veckor :( Men det finns nog inte tid och pengar för mer... ska nog kolla upp det!!!
Jag funderar på att skriva en inköpslista tills vi åker. Jag har ju t ex 34- 35 i skostorlek och kan aldrig köpa de fina skorna på damavdelningen utan måste alltid gå på barnsidan. Alla mina tidigare skor är köpta i Thailand men nu har snart alla gått sönder (var ju 4 år sedan jag var där). Och så vill jag ha lite fina tavlor att sätta på väggen.

Nu vet jag vad den nya kursen "Affärskinesiska" handlar om. Det är visst språk!? Vi ska tydligen lära oss både ord och tecken på kinesiska.... okej??? Men det blir nog skoj :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0