Barcelona dag 1

Ni vet ordspråket "when hell freezes over". Well it just did! Efter en lång sömnlös natt på arlanda och en flygresa med en konstant skrikande unge var vi äntligen framme i Barcelona. Trötta hungriga och griniga. Vi tog oss hem till Azins boende och satt där och åt och drack te och var glada över att vara här.

Okej, jag tror det knappt fortfarande men det har varit snöstorm här idag. Och då menar jag riktig snöstorm. Inte som i Sverige där det snöar lite och sen är det bra. Det här var kraftigt snöblandat regn toppat av jättestarka vindar och så blött att slasket i Sverige kan slänga sig i väggen!

Vi åkte till min lägenhet och allt var ok där, förutom att det är skitkallt. På vägen tillbaka till Azin var det totalt kaos ute.
SÅ vi tänkte att vi tar en taxi i stället för metron för att det skulle gå fortare. BIG MISSTAKE!! Vi var ute och gick i 30 minuter och inte en taxibil ville stanna för oss. Det här är Barcelona. Det finns hur mycket taxibilar som helst! Till slut kom vi fram till Meteron och kom fram.

Fan det här har inte vart en bra dag. Får tänka att det kan ju i alla fall inte bli värre. :)

Kommentarer
Postat av: Thobias

Välkommen till ditt lilla äventyr. Tror att mitt o erat ställe ligger ungfär på samma breddgrad fast bara på olika sidor av jorden. Så här är de typ plus 2 o regn. Visst är de härligt med konstiga årstider. Vore jag dej skulle jag köpa ett underställ att sova i. Kan tänka mej att de är kallt även inne. Lycka till på första dagen på jobbet

2010-03-09 @ 00:12:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0