Maymo Cosmetics

Första dagen på jobbet. Halva dagen var underbart kul, vi fick sitta och testa smink i 2 h och utvärdera om de var bra eller inte. Hittade allt några favoriter ;) Vi fick också en rundtur till labbet där de tillverkar smink och så fick vi träffa chefen och alla anställda. Alla var jättetrevliga faktiskt. De var så positiva och hade en så bra laganda. Det kändes riktigt bra att komma till ett ställe med så glada människor. Fick veta att Maymo faktiskt är ett riktigt stort företag som arbetar med märken i världsklass. Jag måste fått världens bästa praktikplats känns det som!! Vidare fick jag agera fotograf till ett jättekänt märke i England, får tyvär inte skriva vilka de samarbetar med, classified shit ;). De ska göra en pressentation om hur de ska förbättra packeteringen på produkterna och behövde fota dem. Det vart skitsnyggt måste jag säga. Visste inte att jag hade sådana artistiska talanger. hahahahaha...

Sedan kom resten av dagen som inte var lika kul. Azin har fått en superbra handledare som ger konkreta uppgifter och var förberedd till hundra på att ha saker för henne att göra. Min handledare verkar inte ha förberett något alls. Jag fick ingen direkt uppgift under resten av dagen utan fick sitta och surfa runt och kolla olika produkter hos olika företag...men till vilken nytta????? Ingen aning. Vill ha Azins handledare :) Men man ska inte döma efter första dagen. Det finns fortfarande 6 veckor och 1 dag att ställa tillrätta och lära sig mycket mer!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0