Ögonskuggor till alla ögon

Visst vill man att ögonen ska glöda när man gar ut! Jag vet speciellt att jag vill det när jag upptrader med magdansen. Jag kollade runt pa lite hemsidor for att veta nagolunda vilka farger som framhaver mina bla ogon. Har ar resultatet:

Bruna ögon

Bruna ögon passar väldigt bra ihop med blå, rosa och aprikosa toner. Var försiktig när du använder en blå skugga så att det inte blir för mycket 80-tals vibbar. Använd hellre en metallblå nyans och måla skuggan närmast ögonfransarna.
Blå ögon
Allra bäst för dina oskyldiga blå är bronziga toner, koppar och guldiga färger. De är motsatsfärger som förstärker det blå i din ögon. Måla efter globlinjen och svep ut vid ögats yttre
Gröna ögon
Om du har gröna ögon och dessutom rött hår kommer du du passa perfekt i lite rödtonade ögonskuggor. Annars är också beiga och bruna toner fina till dina ögon.
Melerade ögon
Melerade ögon ändrar färg beroende på ljus och vad du har på dig. Ett säkert kort som passar din ögonfärg är dock grå-metalliska ögonskuggor.

 

Jag kan saga att jag inte alls passar att sminka mig i koppar, guldiga farger. For att framhava mina bla ogon anvander jag bast en grön ogonskugga! Och jag tycker det ska vara bla ogonskugga om man har grona ogon! Dessutom beror det mycket pa hudtonen, harfargen och kladseln vad som blir bast. Men for att fa glodande ogon ar gront bast for mig! Jag tycker man ska prova allt!!

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0