Da Vinci

Igår hade jag en jättemysig kväll, jag vart utbjuden på den italienska restaurangen Da Vinci. Det är nu min faviritrestaurang. Fantastiskt god mat och fantastisk personal. Jättepålästa på allt de serverade och kom och berättade en liten historia om både vinet som han drack, och mineralvattnet som jag drack :)

Det råkade slinka ner en tiramisu efter maten också men det får gå för den gången! Sedan vart det Avatar min favoritfilm där jag lyckades somna innan slutet, haha.

Visste ni att:
Avatar
(sanskrit: Avatāra) är i Indisk mytologi "att stiga ned", det vill säga en guds nedstigande på jorden och antagande av kroppslig (oftast mänsklig) gestalt.


Kommentarer
Postat av: M I M I

haf måste se avatar! har inte sett den ännu hhe:D

2010-05-09 @ 12:20:48
URL: http://mmmimi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0