Ett avvänjt beroende

Jag har efter många om och men (och närmare 4 år) blivit av med mitt sockerberoende! Idag när jag har, gör och ska plugga till ögonen går i kors tänkte jag som alltid att jag köper lite choklad. Men jag var och är inte ens sugen. Jag tror inte att ni kan börja att förstå vilken befrielse det här är för mig. Att slippa gå och känna suget och pirret i kroppen hela tiden.

Jag började för fyra veckor sedan. Grundregeln är att äta regelbundet så att man blir ordentligt mätt, och sedan mellanmål när man känner att suget börjar osv, det vanliga. Varje gång jag var sugen på choklad åt eller drack jag något annat. I början drack jag några redbull som jag vet inte är alls bra för kroppen, men (och det kanske låter konstigt) att jag intog sockret på annat sätt än chokladkakorna och godis, ja allt jag åt, gjorde så att jag fick avstånd till beroendet. Jag drack lite cola light någon vecka men senaste veckan nu har jag inte ens tittat åt chokladen eller något annat.

VICTORY


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0