Scandic versus First Hotel

Under den här månaden har jag spenderat nätter på både Scandic Rubinen i Göteborg och First Hotel Amaranten i Stockholm. Båda har varit 4 stjärniga men det har ändå varit väsentliga skillnader på både kvalitet av rum, frukost och skick på hela hotellet. Scandic är så mycket bättre! Där får man känsla av lyx, känsla av valuta för pengarna. På First Hotel kändes korridorerna skitiga, hissarna var trånga och fungerade inte speciellt bra. Rummet var i minsta laget och inte speciellt fint inrett. Man hade inte samma valmöjligheter vid frukosten. På Scandic fanns det t ex massa färsk frukt, pankakor, olika filer med olika tillbehör och mängder av bröd och pålägg och mycket mer. Jag skulle kunna nämna så många små detaljer, som tex hur minibaren såg ut: Scandic- frächt och fint, First- gammalt och skruttigt. Badrummet: Scandic- Stort, lyxigt med badkar och en stooor spegel, First- litet, utan badkar, liten spegel OCH skutdörren till duschen var trasig. Tvn: Scandic- platt tv 30 tum, First- klumpig tv 15 tum. Listan kan göras lång!

Så mina älskade läsare, vad har vi lärt oss av detta??? VÄLJ FÖR GUDS SKULL SCANDIC!!!


Kommentarer
Postat av: Jerry

Jag var också på ett First i Malmö, luktade unket å äckel i rummet. Brukar bo på Best Western men det vart inte så den gången, Best Western is the shiiit :)

2010-05-18 @ 21:54:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0