Smärta i kroppen, knoppen och själen!

Det har varit en fartfylld söndag hittills. I morse skrev jag och Mr G klart ett skolarbete (det sista) och vi tvättade halva högen smutstvätt. Sedan städade jag lägenheten för att mamma, mormor och morfar skulle komma på besök. Det var jättemysigt att ha dem där även om det vart lite kort. Sedan har jag haft en trevlig fika med två kollegor där vi pratade om allt mellan himmel och jord. Sedan fick jag massage av ytterligare en kollega som tryckte på min rygg så jag trodde jag skulle svimma. Tre minuters tortyr senare ställde jag mig alldeles svettig bakom disken. Jag är så otroligt stel, borde ta en timmas massage här på Worldclass å det snaraste.

Jag lär mig aldrig att jag är överkänslig mot koffein och tog en latte medans vi fikade. Vilket ledde till en ilande huvudvärk som jag alltid får om jag dricker något med koffein i. Typiskt.

Så då har vi bara själ-smärtan kvar. Vet inte hur jag ska sammanfatta det utan att säga för mycket. Alla har vi ju någon defekt som man behöver öva bort, ingen är ju perfekt. Och i mitt fall är det att jag är för snäll och tillmötesgående och ställer upp för mycket. Av någon anledning får folk för sig att det är okej att bete sig hur som helst. Trampa på mig, vara respektlösa. Händer det en gång eller med en människa så är det ok. Då är det deras problem och jag behöver inte lägga någon mer energi på dem. Men händer det mer och mer med fler och fler personer så måste ju problemet ligga hos mig! Måste verkligen ta tag i det som hänt nu för jag kan inte sluta tänka på det och jag kan inte sluta vara förbannad.

Ha en bra söndagskväll mina söta läsare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0