Tillbaka från Stockholm!

Jag har haft en underbar weekend i Stockholm, med massa magdans, mysiga människor och god mat! Nervositeten släppte samma sekund jag gick in i en av danssalarna för att byta om. Där satt ett till gäng från Linköping så jag satt och småpratade med dem tills det var min tur att uppträda. Allt gick så fort, jag hade velat ha två minuter till för det var så kul, och gick så bra! Det här var precis vad jag behövde, en kick som får igång motivationen att fortsätta utvecklas!!! Jag är överlycklig att jag valde att avra med :D

Efteråt gick jag och satte mig i publiken och tittade på de andra som uppträdde. Bl a Nour, en välkänd magdansös från Egypten. Det var så fint, hennes man sjöng en av sina låtar och hon dansade till den. Det var en del koreografier av Aida Nour också. Träffade dessutom en jättegullig rysk magdansös som kallar sig Yana. Hon var duktig!

Det skummaste på hela resan var att brevid mig i publiken satt en amerikansk tjej. Hon vände sig om och sa "That was original" och jag förstog det som att hon menade showen. Senare kom det fram att hon var magdansös från Chicago (där halva min släkt bor) och att det var hennes låt jag hade använt mig av. Hon har alltså suttit och klippt ihop den här låten utav 5 andra låtar och var jättechockad över hur jag kunde ha den över huvud taget. Vi kom fram till att det måste vart någon som laddat ner den från Youtube. Jag fick den av en vän. Men tänk er, jag väljer en låt kl 21 kvällen innan föreställningen som råakr vara en dansös i Chicagos egen och så sitter hon i publiken bredvid mig!!! Världen är liten ibland :D Men hon tyckte jag gjorde en bra dans till den i alla fall och kände inte att jag gjort något orätt i att använda den!

Jag sitter på jobbet nu men ikväll ska jag ladda upp lite bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0